jemarimommy.blogspot.com

Wednesday 15 August 2018

Klinik Pergigian Kanak-Kanak

Malam yang sunyi tiba-tiba dengar suara Abang meracau sakit... bila dikejutkan baru Mommy sedar yang rupanya Abang sakit gigi depan. Sebenarnya ini kali kedua Abang mengadu gigi bahagian depan sakit, kali pertama dulu Mommy pernah try ke klinik swasta area Shah Alam dan telah pun dibuat treatment. Memandangkan Abang baru berumur 4 tahun tika itu, Dr cadangkan agar gigi Abang hanya dicuci dan ditampal sementara tunggu Abang besar sedikit dan hampir tumbuh gigi kekal. 

Tahap kerisauan Daddy pon boleh tahan sebab secara kebetulan Daddy terpaksa outstation pada pagi tu dan hanya akan balik sehari selepasnya. Mana nak handle si kembar lagi dengan Abang yang sakit gigi. Sakit gigi jangan buat main tau, boleh buat orang bertumbuk!! haha

Tapi Mommy kan super Mommy!! Mommy cuma minta Daddy tinggalkan sikit duit belanja untuk bawa Abang ke dentist dan biarkan yang lain Mommy uruskan sendiri. And yes, that's what I did!

Mommy cuba call dentist terdahulu tetapi dimaklumkan appointment penuh pada tarikh tersebut. Dan melihatkan Abang, Mommy rasa Abang takkan dapat bertahan dengan kesakitan lagi. Jadi Mommy pon berkira-kira untuk bawa saja Abang ke Klinik Pergigian Kerajaan Anika di Klang. Hasil google Mommy, ngam-ngam hari yang nak pergi memang dikhaskan untuk temujanji pesakit luar bagi kanak-kanak. 

Boleh rujuk jadual di bawah : -



Suprisingly, in a very good way obviously...

Klinik Anika menawarkan khidmat yang pantas dan user-friendly. At least di mata Mommy. Dari masa pendaftaran, check up, xray (Abang perlu dixray memandangkan Mommy tak dapat memberikan maklumat lengkap mengenai previous visit ke klinik lain) dan ubatan ---> keseluruhan masa yang diambil hanya lebih kurang sejam atau kurang. Pantas kan! Keadaan klinik pon sejuk je nak-nak time tengah panas membahang macam musim sekarang ni. Even kakak misi pon baik hati siap hadiahkan Abang berus gigi Minion sebagai hadiah keberanian untuk check gigi. Hebat tak!
Even Dr pon bersungguh untuk terangkan kat Abang mengenai prosedur xray and checkup untuk tenangkan hati Abang yang gundah gulana. Mommy cuma mampu gelak kecil je sebab rasanya Abang hanya faham separuh atau mungkin suku dari explanation tersebut. But well, u did very well Doctor untuk try communicate dengan kanak-kanak sebesar Abang. FYI, Abang berumur 5 tahun.

Total kos hangus Mommy adalah sejam untuk masa dan RM1 untuk segala perkhidmatan. THUMBS UP!

berus gigi Minion 

ubatan


Dan baki duit Daddy tinggalkan, Mommy terus enjoy beli Happy Meals untuk semua sebab Mommy da malas masak, LOL!


No comments:

Post a Comment